Festivaler som pågår under flera dagar, behöver ha information om boende och mat. Åtminstone om man vill attrahera besökare från andra städer eller till och med andra länder. Det behöver inte vara du som arrangör som bistår med mat och logi, men du kan göra mycket för att rätt information finns på festivalens hemsida.
För festivalbesökare ger det ett säkert och pålitligt intryck när arrangören tydligt visar att de bryr sig om sina besökare. Genom att använda en professionell reklambyrå i Stockholm får du bästa möjliga hjälp att sprida relevant och nyttig kunskap om ditt event och eventuella mat- och logimöjligheter runt området. Det är ett bra sätt att sprida rätt information till din specifika målgrupp.
Samarbeten med hotell, campingar och mer
Om campingplats inte finns på själva festivalområdet, kan du försöka hitta samarbeten med hotell, campingplatser och privata uthyrare med mera. Det kan innebära att festivalbesökarna får några procents rabatt och företagen som ställer upp får fler kunder. Det blir en situation som alla inblandade tjänar på!
Se till att synas i olika kanaler
Vill du ha så många besökare som möjligt på festivalen, bör du marknadsföra ordentligt online och på sociala medier. Glöm dock inte bort de traditionella kanalerna, till exempel broschyrer, affischer, informationsblad på offentliga anteckningstavlor och så vidare.